amadeuvives | REFLEXIÓ
18301
single,single-post,postid-18301,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-theme-ver-7.2,wpb-js-composer js-comp-ver-4.5.1,vc_responsive
 

REFLEXIÓ

sea-198450_1920

15 set REFLEXIÓ

Recupero avui una reflexió que vaig escriure fa un parell d’anys, espero que cada lector en sàpiga treure la seva conclusió, reconeixent algun o altre Pep.

La planificació en l’empresa intenta buscar un camí entre la situació actual i una situació futura. Es el camí per passar d’on som a on volem arribar. Una empresa que no tingui una planificació difícilment podrà sobreviure, i si ho fa, sencillament farà això, sobreviure. La necessitat de parar i planificar és doncs una necessitat que es manté vigent en un mon on tot canvia i va molt depressa.

El model de negoci que ha funcionat durant anys, ara ja no funciona, les empreses han d’evolucionar, han de fer coses que fa deu anys enrere eren impensables”. Aquesta es la primera reflexió que hem fa el Josep, un empresari actiu i despert de la ciutat de Reus. He pogut tenir una llarga i profitosa conversa amb ell, hem deia; abans de la crisi embolicaves ben embolicat un paquet amb “porqueria”, li posaves un llacet i llestos. Podies vendre porqueria en paquets de 50, 100 o 150 unitats, tant era, tot valia el diner corria i la gent no s’ho pensava gaire a l’hora de comprar ja fos producte o servei. Ara és diferent, la gent abans de posar un euro damunt de la taula valora diferents possibilitats. Cosa que em sembla molt correcte però que al mateix temps obliga a les empreses, primer a donar un producte de qualitat i segon, a lluitar per explicar al mercat que el seu producte sí que és de qualitat. Perquè desenganyem-nos hi continua havent moltes empreses que continuen oferint un producte o servei pèssim, de qualitat baixíssima i moltes vegades ho justifiquen pel preu, dient que a aquest preu no es pot oferir més. Afortunadament per gent com nosaltres que hem sigut capaços de despertar i enfocar la nostra empresa cap al nou paradigma, encara que sembli egoista ja ens va bé que hi hagi empreses que no han despertat i segurament no despertaran mai. 

Ara després de fer un procés de revisió profund en la seva empresa s’adona que ha llençat 5 anys.

Tenia tanta feina a fer cada dia que no m’adonava ni dels productes ni els serveis deficitaris que feia on hi perdia diners. No m’adonava dels errors que cometien els meus treballadors i que alguns no estaven gens capacitats per la feina per a la que havien estat contractats. Arribava a l’empresa abans de les 6 del mai i en sortia passades les 9 de vespre, treballava dissabtes i diumenges per avançar feina per la setmana, i durant tot aquest temps, només vaig aconseguir generar deute i treballar per pagar les nòmines i la seguretat socials dels treballadors.

Afortunadament el Josep, va ser a temps de veure que allò portava a la destrucció familiar, la pèrdua de la casa i un deute vitalici impossible de tornar.

Vaig parar de cop, vaig introduir els canvis necessaris i amb l’ajuda de gent capacitada i professional estic reconduint la situació. Després de molt de temps torno a ser feliç, sé que hem queda molt de camí per recórrer però no en tinc cap dubte que ho aconseguiré.

No sap perquè però té clavada la data de l’octubre de 2015 al cap, pot ser que sigui una data per dir que ja he despertat del tot.

Es important tenir les coses clares i poder parlar i deixar-se ajudar per gent que té suficients capacitats per fer-ho. Gent com vosaltres considero que també sou empresa desperta ja que estiu innovant en el servei que oferiu. I a més diria que teniu un mèrit afegit , ja que les assessories o gestories, la majoria us heu dedicat durant tots aquest anys a fer de purs tramita dors d’impostos. No us heu preocupat en general a mirar o intentar buscar solucions per als vostres clients, el que fèieu era pura tramitació burocràtica i cobrar pels serveis. Com que el diner corria tampoc us preocupa massa. Això us ha fet mal com a sector i ara gent com vosaltres heu de lluitar primer pel fet d’entendre a la gent que s’ha de per un pla i segona que el servei que oferiu no es una enganyifa sinó un producte de primera necessitat per a qualsevol negoci. 

Bé suposo que hi ha de tot com a tots els sectors, no seré jo qui posi en dubte la seva experiència. El Josep continua

Aquest sitema que utilitzeu us diferencia de les auditories que sempre venen a dir que has de facturar més, doncs quin resultat,això ja ho sabia. El que feu es com aquell que vol deixar de fumar i l’ajudeu a deixar-ho , ep però si no vol no ho deixarà.

El Josep s’embala sol, li agrada parlar i explicar com mica en mica amb esforç i ajuda va començant a tenir una empresa d’èxit.

A més saps una cosa? Diga’m on està escrit que per guanyar-se la vida s’hagi de treballar com és millor, saps on? Enlloc. Això és una enganyifa, ens tenen lligats a la feina per mal arribar a final de mes. El que s’ha de fer és treballar amb cap i organització i gaudir de la resta de coses que ens proporciona la vida. No hi ha més. Marxem?

S’aixeca em dona la ma i hem saluda com de costum salut company, salut també a tu i enhorabona per la feina, adéu Pep.

Tags:
No Comments

Post A Comment